Wycieczka klasy 2a Gimnazjum

11 czerwca 2014 roku,  klasa II a naszego Gimnazjum pod opieką s. Moniki oraz p. Kondrada wyruszyła na 3- dniową wycieczkę. Dużą część pierwszego dnia zajęło nam dotarcie do Chorzowa. Podróż była męcząca, jednak nasze humory poprawiło tamtejsze Wesołe Miasteczko, w którym mogliśmy do woli korzystać z atrakcji, zarówno z tych mniej jak i bardziej ekstremalnych. Po mile spędzonym czasie poświęconym na zabawę, udaliśmy się do Planetarium. Tam oglądaliśmy seans pt. „ Wędrówki po nocnym niebie”. Podczas oglądania seansu mogliśmy podziwiać piękne konstelacje na nocnym niebie oraz zaobserwować cały cykl zachodzących zmian w nocy. Po seansie wróciliśmy do hotelu „ Skaut”, aby tam zjeść obiadokolację i spędzić czas na grach i zabawach. Następnego dnia wyruszyliśmy w głąb Kotliny Kłodzkiej, aby tam przespacerować się po Błędnych Skałkach.

Pielgrzymka do Włoch klas III gimnazjum2014

W dniach od 1 do 7 czerwca klasy trzecie gimnazjum wyjechały na autokarową wycieczko – pielgrzymkę do Włoch. Pierwszym celem naszej podróży Wiedeń, a potem była Mirabilandia - park rozrywki koło Ravenny, gdzie każdy mógł dobrze się bawić na: Niagarze, Katunie, Ispeed, Divertical, Discovery. Następnie udaliśmy się w okolice Rzymu aby przenocować. Rano udaliśmy się na środową audiencję z papieżem Franciszkiem na Plac św. Piotra. Po audiencji wyruszyliśmy na zwiedzanie: Mostu św. Anioła, domu św. Pantaleona gdzie żył i zmarł św. Józef Kalasancjusz, Panteonu, Fontany di Trevi, Schodów Hiszpańskich. Następnego dnia od rana wróciliśmy do Rzymu aby dokończyć zwiedzanie takich zabytków jak: Bazylika św. Jana na Lateranie, Święte Schody, Bazylika Matki Bożej Śnieżnej, Koloseum, Forum Romanum, Kapitol, Usta Prawdy, Circus Maximus. Na koniec powróciliśmy na plac św. Piotra by zwiedzić Bazylikę św. Piotra. Wszyscy byli pod jej wrażeniem. Każdy w Bazylice miał chwilę czasu aby zatrzymać się i pomodlić przy grobie św. Jana Pawła II, grobie św. Piotra. Ostatnim celem naszej pielgrzymki był Asyż, piękne średniowieczne miasteczko. Zwiedziliśmy tam Bazylikę św. Klary, św. Franciszka i Matki Bożej Anielskiej (Porcjunkuli). Tak pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.

Przegląd teatrów w Łowiczu 2013

W dniach 16 – 18 listopada 2013 roku grupy teatralne „Trema” i ‘’Zielona Gęś’’ działające przy Gimnazjum Sióstr Pijarek, wyjechały do Łowicza na Przegląd Teatrów Pijarskich. Ryzyko związane z organizacją wyjazdu, a zwłaszcza z próbą okiełznania beztroskiej młodzieży (tym trudniejszą, że jechali z nami jeszcze licealiści z Rzeszowskiej parafii) wzięła na swe barki Siostra Małgosia – na co dzień znana jako nauczycielka fizyki. To nie było łatwe zadanie, mimo iż wyjechaliśmy dopiero około godziny 13.00, więc na miejscu byliśmy zmęczeni i śpiący. Zregenerowaliśmy się jednak błyskawicznie, gdyż rozpoczął się występ „Bądźmy poważni na serio” Oscara Wilde’a w wykonaniu uczniów z Gimnazjum nr 52 Ojców Pijarów z Krakowa.

Kładliśmy się spać niezwykle zmęczeni i nawet nie przeszkadzało nam spanie na podłodze. Niestety, pobudka nastąpiła zbyt wcześnie i ruszyliśmy obserwować zmagania innych grup z trudną teatralną rzeczywistością, a nawet służyć własnym przykładem w tej dziedzinie.

Nasza sztuka pod tytułem „Król wschodzącego słońca” została nagrodzona gromkimi brawami i ciepłymi spojrzeniami jury, składającego się z pani Małgorzaty Ozimek i pana Adriana Kiliana. Napięty harmonogram zafundował nam jeszcze wyjątkowe przeżycia artystyczne, które niosło za sobą oglądanie wielu innych, emocjonujących przedstawień, które były jednocześnie ciekawe, jak i można się było z nich wiele nauczyć. Mnie najbardziej spodobały się występy Teatru "ad hoc" z Pijarskiego LO Królowej Pokoju w Łowiczu w spektaklu "20 dowodów na istnienie diabła" i Zespołu teatralnego "Mix Blue" w sztuce pt. "Oskar i Pani Róża".

Kolejny dzień rozpoczął się znowu stanowczo za wcześnie, ale nie zasnęliśmy ponownie dzięki emocjom na myśl o czekającym nas dniu. W momencie ogłoszenia wyników plebiscytu publiczności usłyszeliśmy, że pierwsze miejsce zajął teatr Pijarskiego Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu, który przygotował tekst Tadeusza Różewicza pt. "Nasza mała stabilizacja" w reżyserii Piotra Grabowicza. Wielkim sukcesem naszej szkoły było zajęcie trzeciego miejsca przez grupę ‘’Zielona Gęś’’. Niezmiernie się z tego cieszymy i – oczywiście – gratulujemy!

Poszliśmy więc jeszcze do kościoła, a później do restauracji i – niestety - należało już wracać. Przyjechaliśmy do Rzeszowa w świetnych humorach i z miłymi wspomnieniami, mimo długiej drogi powrotnej.

Wycieczka była fantastyczna i w przyszłości chętnie skorzystamy z propozycji następnego wyjazdu. Szczególne podziękowania należą się naszej Pani polonistce, która przygotowała nas artystycznie, siostrze Małgorzacie, która zadbała o nasze bezpieczeństwo oraz pomagała nam na próbach i na scenie, panu Arkowi, który opiekował się męską grupą oraz kierowcy autobusu, który tyle godzin mężnie wytrzymał w tumulcie, jaki czyniliśmy w trakcie jazdy śpiewając i śmiejąc się.

Katarzyna Kulka

Wyjazd na łyżwy klas trzecich ginazjum

W dniu 18 grudnia 2013 r. klasy trzecie gimnazjum udały się na łyżwy do Dębicy. Wyjazd ten był dla nich prezentem mikołajkowym. Dla niektórych uczniów było to pierwsze spotkanie z łyżwami na tafli lodu. Jazda szła wszystkim bardzo dobrze, nikt się nie poobijał i nie zaliczył zbyt dużo wywrotek. Wszyscy uznali wyjazd za bardzo udany. Było dużo radości i dobrej zabawy. Należy to powtórzyć!!!

Wycieczka w Bieszczady kl. 2b Gim -2013

W dniach 7- 8 października nasza klasa 2b wybrała się razem z wychowawczynią p. Agnieszką Magoń i s. Moniką Duc na wycieczkę w Bieszczady.  Pierwszego dnia podekscytowani uczniowie zaczęli się zbierać w szkole już po godzinie 6, a o 7:00 w pełnym składzie zapakowaliśmy się do „mikro-busa” i wyruszyliśmy w góry. Od Leska towarzyszyła nam pani przewodnik, a po drodze wstąpiliśmy do Słodkiego Domku oraz mieliśmy okazję zobaczyć wnętrze pięknej cerkwi.  Następnie z Przełęczy Wyżnej ruszyliśmy na Połoninę Wetlińską, w między czasie zajadając się orzeszkami rozweselającymi. Wejściu na górę, które niektórych kosztowało nie lada wysiłek,  towarzyszyły radosne sesje zdjęciowe, zjadanie wszelakiego dostępnego prowiantu, zakup gorącej czekolady w schronisku „Puchatek”  oraz spędzanie wolnego czasu na rozmowach. Po zejściu spowrotem w dół naszym busem, przy rytmach disco polo udaliśmy się do Ośrodka w Smerku Dolnym. Zakwaterowaliśmy się wszyscy w pokojach, zjedliśmy obiado-kolację i rozpoczęliśmy przygotowania do ogniska, przy którym spędziliśmy wieczór, grając w skojarzenia, jedząc przy tym kiełbasę i pieczony chleb.

W dniu drugim, już od rana ruszyliśmy z realizacją wszystkich planów. Po śniadaniu, szybkim wyjściu do sklepu i dokładnym sprzątnięciu pokojów, zostaliśmy zostawieni przez pana kierowcę prawie w środku lasu, gdzie zapoczątkowaliśmy trasę porannego spaceru.  Przewietrzyliśmy się, pooddychaliśmy górskim powietrzem po raz ostatni i… wygraliśmy wizytę w McDonaldzie. Kolejnym punktem trasy był przejazd do Polańczyka. W czasie wolnym wszyscy robili wszystko, co tylko było można, nie tracąc ani minuty.  O 10:00 czekał nas rejs statkiem TRAMP po Jeziorze Solińskim, podczas którego podziwialiśmy niezwykłe widoki naokoło, a Siostra Monika śpiewała marynarskie piosenki.  Potem pojechaliśmy na obiad do restauracji, po którym przespacerowaliśmy się do miejsca kolejnej atrakcji. Większość uczniów i opiekunowie skorzystali z możliwości zjazdu na linie na drugi brzeg malowniczej zatoki. Po tyrolce przyszedł czas na obiecaną wizytę w McDonaldzie, a w końcu powrót do domu, gdzie zjawiliśmy się około godziny 20.