Wycieczka klas szóstych do Nowej Dęby i Sandomierza

26 maja 2015 r. klasy  6”a” i 6”b” wybrały się na wycieczkę do Nowej Dęby i Sandomierza. Organizatorkami wycieczki były: pani Renata Wojtanowska i pani Małgorzata Groszek.

Wycieczka rozpoczęła się zbiórką i  wyjazdem w ustalone miejsce. Po godzinie jazdy dotarliśmy do celu (Fabryka Bombek w Nowej Dębie). Mogliśmy tam zobaczyć: choinki charakterystyczne dla danego kraju, różnorakie bombki i pracę nad świątecznymi ozdobami.  Jednak główną atrakcją była możliwość ozdobienia bombki wedle własnych upodobań. Pełni nowych doświadczeń i przeżyć wróciliśmy do pojazdu, by zobaczyć miasto na siedmiu wzgórzach.

Gdy dojechaliśmy do Sandomierza pani przewodnik zabrała nas do Bazyliki katedralnej Narodzenia Najświętszej Maryi Panny. Wszyscy byli zachwyceni misternie zdobionym prezbiterium. Po kilku ciekawych uwagach pani przewodnik ruszyliśmy dalej. Kolejnym punktem wycieczki był spacer podczas, którego mieliśmy okazję zobaczyć dziedziniec zamku, kościół św. Jakuba i wąwóz lessowy również św. Jakuba. Następnie ruszyliśmy na obiad. Po posiłku weszliśmy na Bramę Opatowską, by podziwiać panoramę miasta. Po zejściu mieliśmy chwilę czasu wolnego. Gdy wszyscy odpoczęli ruszyliśmy w drogę powrotną. Po dwóch godzinach byliśmy w domu. Wycieczka była bardzo ciekawa i pełna atrakcji. Dzięki niej poznaliśmy historię Fabryki Bombek i Sandomierza.