Kranidi - piąty wyjazd w ramach projektu Comenius

Ostatni wyjazd w ramach projektu Coemnius odbył się do Grecji w dniach 4-9.05.2014 r. Wzięło w nim udział czterech uczniów i dwóch nauczycieli. W dniu 04.05 w godzinach rannych udaliśmy się do Warszawy, aby odbyć lot do Aten. Po dotarciu na miejsce udaliśmy się na wzgórze Likavitos,  aby podziwiać panoramę miasta przy pięknym zachodzie słońca. Następnego dnia w godzinach dopołudniowych zwiedzaliśmy: Propyleje, Akropol Ateński, Erechtejon - czteropoziomową świątynię zbudowaną na ateńskim Akropolu poświęconą Posejdonowi i Atenie, Partenon, Świątynie Ateny Nike, Muzeum Akropolu, Odeon Heroda Attyka, Areopag, Teatr Dionizosa, Świątynię Zeusa Olimpijskiego, Starożytny Stadion Olimpijski, Budynek Parlamentu i Grób Nieznanego Żołnierza. Po południu udaliśmy się w drogę do Kranidi. Po przyjeździe na miejsce czekały już na nas rodziny do których udali się nasi uczniowie.

Sycylia-czwarty wyjazd w ramach projektu Comenius

W wyjeździe brało udział pięciu uczniów i trzech nauczycieli. Tym razem wyjechaliśmy już w sobotę 15 lutego 2014, by w niedzielę móc zwiedzić jeszcze Rzym. Najpierw poranna podróż busem do Warszawy, a potem lot do Rzymu. Wszystko przebiegło bardzo sprawnie i jeszcze wieczorem mogliśmy wyjść na miasto i podziwiać pięknie oświetlone place Rzymu. W niedzielę udało nam się zobaczyć najważniejsze zabytki Rzymu (Lateran, Święte Schody, Bazylika św. Piotra, Bazylika Santa Maria Maggiore, Panteon, Kapitol, Forum Romanum, Koloseum), być na modlitwie Anioł Pański z Ojcem Świętym, odwiedzić nasze siostry w Domu Generalnym, oraz zobaczyć miejsca związane z życiem św. Józefa Kalasancjusza.

W poniedziałek rano udaliśmy się na lotnisko by polecieć do Katanii na Sycylii, a stamtąd busem dotrzeć do Augusty. Na miejscu czekali już gospodarze i rodziny, które przyjmowały naszych uczniów.

Nikozja - trzeci wyjazd w ramach projektu Comenius

Drugiego listopada 2013 roku, wczesnym rankiem po dniu Wszystkich Świętych, w którym spotkaliśmy się rodzinnie z tymi, których nie ma już pośród nas, wyruszyliśmy w długą podróż do Nikozji. To najdalej położone miasto jakie odwiedzamy realizując projekt Comenius - „European Fableway to Human Values”.

Przed nami do pokonania było 4500km!!! Dlaczego aż tyle? Do Warszawy dostaliśmy się busem, następnie samolotem do Amsterdamu skąd następnego dnia polecieliśmy na Cypru. Od spotkania pod szkołą o 6 rano w sobotę do powrotu po 160 godzinach w to samo miejsce wszystko odbywało się bardzo sprawnie. To dzięki dobrej organizacji i punktualności wszystkich biorących w wyjeździe udział - Klaudyny Sidor, Bartka Motyki, Kacpra Pelca, Pana Macieja Lubczyńskiego i mnie, piszącego to sprawozdanie, Rafała Szyszko. Po dwóch godzinach lotu z Warszawy, Amsterdam przywitał nas chłodno i deszczowo. Mimo mało zachęcającej aury pojechaliśmy zobaczyć to wyjątkowe miasto. Już z okien samolotu widzieliśmy poprzecinaną kanałami holenderską ziemię. Nie inaczej było w samym mieście. W centrum miasta zobaczyliśmy pałac królewski, najważniejszy zabytek holenderskiego Złotego Wieku, oraz piętnastowieczny kościół Nieuwe Kerk, położony tuż obok, będący miejscem koronacji władców Holandii i zaślubin w rodzinie królewskiej. Z placu Dam udaliśmy się na spacer po malowniczych, wąskich uliczkach starego miasta, gdzie co rusz przechodziliśmy mostkami nad kanałami i umykaliśmy przed wszechobecnymi rowerami, które w tym mieście są wyraźnie uprzywilejowanym środkiem komunikacji. W sobotni wieczór miasto tętniło życiem ale my myślami byliśmy już raczej w cieplejszych klimatach. Podczas krótkiego pobytu w Niderlandach doświadczyliśmy całego spektrum aury – od słońca po grad.

Cavnic - drugi wyjazd w ramach wymiany Comenius

Od 13 do 18 maja 2013r. czterech uczniów Gimnazjum i trzech opiekunów uczestniczyło w kolejnej międzynarodowej wymianie w ramach Projektu Comenius. Tym razem spotkanie odbyło się w Rumunii w rejonie Maramuresz w mieście Cavnic. W wymianie uczestniczyli też uczniowie z Cypru, Francji i Sycylii.

Podczas pobytu uczniowie poznali szkołę uczęszczali na różne zajęcia, pracowali w grupach mieszanych nad nowymi bajkami. Jeden dzień spędzili na wspólnej wycieczce, podczas której mieli możliwość zobaczenia zabytków rejonu Maramuresz – słynne bramy marmaroskie, drewniane cerkwie o strzelistych wieżach Monastyru w Barsanie, wesoły cmentarz w miejscowości Sapanta (gdzie kolorowe pomniki z drewna, zawierały interesujące i zabawne teksty oraz obrazki, będące swoistym portretem życia zmarłego).

W drodze powrotnej do kraju uczniowie mieli możliwość zwiedzenia najważniejszych zabytków Budapesztu (Plac Bohaterów, Katedra św. Stefana, Parlament, Wzgórze Zamkowe,  góra Gellérta) oraz skorzystania z basenów termalnych w Miszkolcu.

Wymiana z Polską w ramach projektu Comenius

W dniach 18-22 marca 2013 w naszej szkole gościli uczestnicy międzynarodowej wymiany projektu Comenius z Cypru, Grecji, Rumunii, Włoch i Francji.

We wtorek odbyło się oficjalne powitanie przybyłych gości przez Siostrę Dyrektor Helenę Matras i koordynatora  projektu w Polsce Pana Macieja Lubczyńskiego. Potem uczestnicy zwiedzali szkołę i oglądnęli prezentacje dotyczącą szkół prowadzonych przez Siostry Pijarki. Następnie udali się do Polskiego Radia Rzeszów w celu nagrania bajek przygotowanych przez każdy kraj, a także zwiedzili Telewizję Rzeszów, trasę podziemną i zamek.

W środę uczestnicy projektu udali się na wycieczkę do Krakowa, aby zwiedzić Wawel, Smoczą Jamę - „siedzibę smoka wawelskiego” i  posłuchać o nim legendy, zobaczyć Stare Miasto, Kościół Mariacki oraz  Uniwersytet Jagielloński.